CUTEZATORII IANCULUI nr. 2

26.01.2021
  • Introducere
  • Chestionar elevi
  • Interviu profesori
  • Știri & noutăți IT & C
  • Stiati că ?!
  • Dezvolatare personală
  • Talent & creație
  • Anunțuri
  • Mulțumiri

Introducere

  • Bun venit tuturor la acest număr nou. Ne bucurăm pentru că am reușit, și anul acesta să facem revista, deși ne-a fost foarte greu din cauza acestor pandemii. Sper să vă placă acest număr la revistei, deoarece avem mai multe articole noi, și sper și interesante. Avem un articol de IT unde avem multe informații despre jocuri, telefoane noi, etc, avem și o rubrică de picturi, foarte frumoase pe care le-am primit pe decursul a 3 luni. Lectură plăcută! (mai trebuie puțin completat. Mai trebuie puse niște poze)
  • Școala în pandemie și înainte de ea
  • În luna noiembrie 2020 am realizat un chestionar online cu elevii școlii noastre, pentru a afla ce părere au despre mutarea învățământului în mediul online începând din luna octombrie 2020. Au răspuns 108 elevi din clasele de gimnaziu, dintre care aproape aproape sunt în clasa a 5 -a, în clasa a 6-a 12%, iar de clasa a 7-a și a 8-a, câte 20%.
  • Prima întrebare a fost despre învățământul fizic, respectiv cel online.
  • După cum se poate constata, cea mai mare parte dintre copii au afirmat că le plăcea "mai mult înainte, toți la școală". Au motivat această decizie, afirmând că socializează mai mult, în elegere mai bine explicații profesorilor și pentru că în online sunt distrași de zgomotele din jur.

    Spre exemplu, cei care au ales "la școală" au spus:

    • Eu am ales ,, toți la școală '' deoarece este mai distractiv, înțelegem altcumva la ora și nu mai plictisim
    • Îmi lipsesc colegii, jocurile și distracția din pauze
    • Pentru că se învață mai bine materia când sunt față în față
    • Îmi place mai mult la școală deoarece îmi lipsește mult contact cu profesorii și colegii. Îmi plăcea să îmi văd profesorii, să ies la tablă. De multe ori am probleme cu internetul, mă simt stresat. Îmi doresc să se termine pandemia
    • Pentru că noi fiind a 8-a, trebuia sa fie anul cu cele mai multe amintiri de la școală

    Majoritatea copiilor care au ales "îmi este egal" se gândesc la consecințe, deoarece online-ul are unele dezavantaj, iar școala obișnuită, altele. Până la urmă, reiese că ambele metode sunt utile în viață, ca experiență.

    Spre exemplu, cei care au ales "îmi este egal" au spus:

    • Este mai comod să faci online, dar vreau să merg și la școală să îmi revadă colegii și profesorii.
    • Tot învățăm și în hibrid
    • Pentru că tot școală este
    • Deoarece tot primim teme.

    O mică parte dintre copii preferă să fie învețe "online sau hibrid", deoarece se simt mai în siguranță și nu mai sunt atât de stresați în privința testelor și temelor.

    Spre exemplu, cei care au răspuns "online", au afirmat:

    • Aleg răspunsul acesta deoarece mă simt mult mai confortabil, nu am avut nicio problemă online. Atunci când sunt online nu mai am emoții la teste, când sunt verificate etc.
    • Îmi place mai mult școală online pentru că mă simt mai mult în siguranță
    • Este tot școală - școală și online, pentru că lecții tot se predau
    • M-am obișnuit online și am mult mai mult timp liber, nu mai dăm teste așa multe
    • Eu am ales varianta aceasta pentru că în timpul pandemiei este mai bine să stăm în casă. Ne protejăm mai mult așa și putem să stăm liniștiți acasă fără să ne mai stresăm.

    În continuare, ne-am întrebat colegii în legătură cu momentele amuzante petrecute la școală înainte de pandemie. Cum și dacă se distrau, atât în ​​pauze, cât și în timpul orelor. Am primit multe răspunsuri, le-am selectat și le redăm în continuare pe cele mai reprezentative și amuzante:

    • O întâmplare amuzantă a fost când un elev din clasa noastră nu era atent la oră și când profesoara la chemat la tablă el a înțeles că-l dă afară din clasă, așa că a plecat.

    • Deși nu e frumos să râzi când a fost un om căzând, noi ne-am amuzat mult când colegul nostru a scăpat o coajă de banană pe jos și tot el a alunecat pe ea

    • De Halloween, majoritatea colegilor au intrat costumați în fantome la orele online

    • În general fiecare clipă petrecută alături de toți colegii mei era haioasă și plăcută.

    • Cel mai mult mi-au plăcut excursiile. Nu pot descrie doar o întamplare deoarece au fost mai multe memorabile și haioase împreună cu clasa, dar și cu ceilalți elevi din celelalte clase.

    • Când am fost la campionatul de fotbal și fetele erau majorete și am făcut multe afișe și le-am lipit pe pereții din curtea școlii și clasa noastră a pierdut, dar tot sunt fericiți care sunt echipate

    • Eram în ora de engleză și mi-a sunat telefonul pe o melodie dintr-un serial pentru bebeluși. Toată clasa, în afară de mine și de dna. profesoară, a început să râdă

    • O întâmplare amuzantă și memorabilă la care am participat a avut loc la ora de fizică din ultima zi de școală unde am povestit și am avut ocazia sa ii adresam câteva întrebări domnului profesor. Unele povești au fost foarte amuzante, așa că am început să râdem, dar ne-am continuat acum în liniște.

    Am constat și că sunt foarte multe răspunsuri în care se regăsesc amintiri despre numeroase momente plăcute și distractive petrecute în clasă, când glumeau și se amuzau cu profesori și colegii. Deseori se menționează și joacă în curtea școlii, fie iarna, bătăliile cu bulgări, fie alergări și jocuri, când era vreme frumoasă.

    Așteptăm cu nerăbdare să nu întoarcem la școală, dar și bine că măcar nu vedem online, până atunci!

    Interviu profesori

    • Andreea Horge (matematică opțională.)
    • Dânsa este profesor aici de la începutul acestui an școlar, este prima dată când este predat, iar elevii fac această meserie să pară foarte ușor.

      ,, Nu am mai lucrat înainte. Ma atras această meserie încă din liceu, deoarece eu consider că este o nobilă care stă la baza tuturor celorlalte. ''

      Despre școala online ... ,, ... "

      Cu tehnologia necesară, învățământul on-line ar putea fi o alernativă eficient, însă, de multe ori, site-urile dau erori, dacă dacă acestea sunt probleme ar fi pus la punct, această sistem ar putea fi folosit și în viitor, în situații critice.

      Mesaj pentru elevii școlii: ,, ... ''

      Să o țineți tot așa! Să rămâneți la fel de conștiincioși și de muncitori!

    •  Livia Dobre (geografie)
    • Doamna Livia Dobre este profesor la Școala Iancului de 8 ani. Dumneaei ne-a spus că are o părere foarte bună despre școala online ...

      Despre școala online ... ,, ... "

      Este necesar acum, în contextul pandemiei, dar, cred că, în clasa elevilor învață mai bine, nu se pot ascunde în spații camerei închise și nu sunt distrași de alte lucruri din casă. Adesea, am fărăția că vorbesc singură sau, numai pentru câțiva elevi. Sa întamplat să întreb ceva pe elevii care stăteau cu camerele închise și aceștia nici nu erau acolo ... Prefer școala normală, față în față cu copiii.

      Mesaj pentru elevii școlii: ,, ... ''

      Nu uitați să învățați pentru voi!

    • Dl. Cristian Dumbrava (sport)
    • Este profesor în școala noastră de 12 ani jumătate, acesta face față meseria cu mare plăcere, dar simte lipsa unei săli de sport în școală. Mai întai, a dorit să facă sportiv de mare performanță, însă, pe parcurs, dându-și seama de care ar fi complicat, iar pentru că îi plăcea sport, a devenit profesor. Dânsul este de părere că:

      Despre școala online ,, ... "

      Această formă de învățare nu poate substitui învățarea față în față. Din păcate, nu pot beneficia de acest tip de învățare toți elevii.

      Mesaj pentru elevii școlii ,, ... ''

      Să treceți cu bine peste acest perioadă dificilă, să vă iubiți și să respectați părinții, cărora le-ați mai multe cărți și să le faceți cât mai mult sport.

    Știri și noutăți IT & C.

    1. Inteligența digitală

    La nivel mondial, încă din 2016 se consideră că în societate digitalizată de astăzi cetățenii

    trebuie să fie dezvolte un nou tip de inteligență - numită INTELIGENȚA DIGITALĂ

    INTELIGENȚA DIGITALĂ (Digital Quotient) le include pe cele anterior definite IQ (Inteligence

    quotient = coeficientul de inteligență) și EQ (Emotional quotient - coeficientul de inteligență

    emoțională) și asigurarea indivizilor capacitatea de a utiliza în mod productiv tehnologie

    digitală. Definirea diferitelor tipuri de inteligențe (IQ - bazată pe capacități cognitive; EQ -

    bazată pe capacități socio-emoționale și empatice) a fost legată de revoluții industriale

    prin care a trecut omenirea. O dată cu a 4-a Revoluție Industrială, cea tehnico-digitală, a fost

    definită DQ - Inteligența Digitală.

    DQ arată un set complex de abilități tehnice, cognitive, meta-cognitive și socio-

    emoționale, fundamentate de valorile umane universale prin care indivizii pot face față

    cerințelor societății actuale. Persoanele dotate cu DQ devin cetățeni digitali înțelepți,

    competenți și pregătiți să utilizeze, controleze și creeze tehnologie pentru avans

    umanității. Prin DQ se stabilește baza pentru compararea și măsurarea competențelor

    digitale în 8 arii, prezentate în figura 1.

    Sunt considerate trei niveluri în educație DQ:

    (1) cetățenia digitală - capacitatea de a utiliza tehnologia în mod responsabil și în

    siguranță;

    (2) creativitatea digitală - abilitatea de a participa la eco-sistemul digital prin crearea

    de noi conțin și transformă ideile în realitate cu ajutorul tehnologiei;

    (3) antreprenoriatul digital - capacitatea de a utiliza tehnologia pentru a rezolva problemele globale și a crea noi oportunități (DQ Institute, 2017).

    2.Realitatea virtuala merita?

    Până la urmă, toți vă întrebați dacă realitatea virtuală este benefică sau nu pentru viață sau in general. Realitatea virtuală are avantaje dar și dezavantaje datorită căror nu mulți oameni se joacă.

    Avantajele se referă la faptul că realitatea este transformată în așa fel încât ficțiunea jocurilor poate fi introdusă cu usuriță până și în cele mai mici cotloane. Alt avantaj ar fi că acesta a fost creată și dezvoltată pentru ca jucătorul să se bucure de experiență și/sau să nu o uite niciodată.

    Dezavantajul constă prin faptul că, corpul uman nu este construit, și pregătit să facă față la ecrane (în timp vederea se poate deterioara puternic sau mai puțin puternic, în funcție de persoană). Altele ar fi că nu toată lumea își poate permiteun așa echipament, deoarece acesta ajunge până la 2000 de lei.

    În concluzie, realitatea virtuală este mai puțin benefică decât ar crede alții, din motive de sănătate dar și financiare. În caz că vreți să mai citiți câte ceva despre realitatea virtuală, accesați linkul de mai jos ca să mai vedeți și alte subiecte despre IT. Acestea, sperăm că le vom posta in rubrica pe care o găsiți mai sus.

    Știați că?

    Știai că poți să folosești ceasul pe post de busolă într-o zi însorită? Te învățăm noi ce trebuie să faci ca să găsești punctele cardinale: Pasul 1: ține ceasul în plan orizontal, cu limba orară orientată către soare. Pasul 2: observă unghiul format între limba orară a ceasului si ora 12. Pasul 3: trasează o linie imaginară (bisectoare) între ora 12 și limba orară, care să împartă unghiul în două parți egale. Pasul 4: Linia imaginară trasată, indică #SUD. Odată aflat sudul, vei identifica ușor și celelalte puncte cardinale. Încearcă acest truc și spune-ne într-un comentariu mai jos dacă ai reușit! 🧭

    Știi de ce fagurele are forma hexagonală?
    🔸Forma de hexagon a fagurelui este perfectă pentru păstrarea și depozitarea mierii și a polenului datorită faptului că numai această formă poate diviza spațiul în părți egale. Un fagure cu greutatea de 100 g poate conține până la 4 kg de miere.
    Din acest motiv, albinele sunt considerate arhitecte geniale.

    STIAȚI CĂ interpretarea denumirii notelor muzicale este ? :
    Do - Dominus - Dumnezeu;
    Re - Rerum - materie;
    Mi - Miraculum - miracol;
    Fa - Familias рlanetarium - sistem solar;
    Sol - Solis - Soare;
    La - Lactea via - Calea Lactee;
    Si - Siderae - bolta cerească
    Sistemul modern de notatie muzicala a fost inventat in secolul al XI-lea de călugărul benedictin Guido d'Arezzo.
    Inițial, el utiliza sunetele "Ut, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si" pentru a reprezenta o octavă.
    Ulterior, sunetul "Ut" a fost înlocuit cu sunetul "Do", de la cuvântul "Dominus" (Dumnezeu), pentru ca Dumnezeu să fie începutul scării muzicale.

    Dezvoltare personala

    Ești o persoană calmă, sau nervoasă și de nestăpânit?

    Ritmul vieții din zilele noastre, utilizarea frecventă a comunicării mediate de tehnologie, ne face pe toți, adulți și copii deopotrivă, mai agitați, chiar mai stresați! Riscăm să acționăm și să reacționăm uneori impulsiv și fără a ne gândi la consecințe, fără a ne mai autocontrola!

    Deși starea generală de nervozitate sau calm este o trăsătură innăscută de temperament, mediul în care se dezvoltă fiecare persoană și modelele pe care le are încă din copilărie își pun decisiv amprenta asupra modului fiecăruia de a fi și a acționa.

    "Nervozitatea" este definită în termeni medicali ca și "predispoziția de a acționa prea agitat, manifestată prin semne fizice și mentale ... absența autocontrolului și o exteriorizare dezordonată a impulsurilor, iritabilitate." În mod curent, când suntem cuprinși de nervozitate spunem că suntem "în tensiune" sau "un pachet de nervi" și dăm dovadă de lipsa autocontrolului chiar și în situații banale. Iar un astfel de comportament, știm cu toții prea bine că are consecințe negative, ducând la înrăutățirea situației, la conflicte ce escaladează, în loc să fie stinse cu calm, la reacții nejustificate și care îi pot răni pe ceilalți și totodată provoca neplăceri autorului. Iar părerile de rău de mai târziu, nu pot șterge întotdeauna "stricăciunile" realizate de nervozitate.

    Există grade diferite de nervozitate, de la stări de mânie explozivă la o iritabilitate generalizată chiar și în situațiile inofensive. Răspunzând la întrebările de mai jos veți afla ce grad de nervozitate aveți, măsura în care vă stăpâniți nervii pentru a acționa cu calm, sau dimpotrivă, dacă vă ieșiți prea repede din fire, lăsând liber orice impuls. Răspundeți spontan și sincer la întrebările de mai jos, alegând una dintre variantele de răspuns și încercuiți cifra corespunzătoare din tabelul de mai jos.

    Deseori

    Uneori

    Niciodată

    1. Tresari atunci când auzi un zgomot puternic, brusc și violent în apropiere?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    2. Ai un somn profund și odihnitor?

    2. deseori

    1 uneori

    0. niciodată

    3. Dacă în preajma ta apare un șoarece, păianjen sau un șarpe te sperii și țipi?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    4. Te indignezi cu ușurință atunci când cineva adoptă o atitudine de opoziție față de ceea ce faci sau susții tu?

    2. deseori

    1. uneori

    0. niciodată

    5. Întunericul sau zgomotele auzite în timpul nopții îți creează o stare de neliniște?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    6. Poți să disimulezi ușor o stare de indispoziție, oboseală sau iritare?

    2, deseori

    1 uneori

    0, niciodată

    7. Când unul dintre membrii familiei întârzie mai mult, te gândești că i s-a întâmplat o nenorocire?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    8. Ai avut impulsul de a sparge un obiect sau de a lovi pe cineva?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    9. Gesticulezi mult și ești precipitat în mișcări?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    10. Îți păstrezi calmul la vederea sângelui?

    2. deseori

    1 uneori

    0, niciodată

    11. Scârțâitul unui cuțit sau al unei furculițe pe o farfurie te irită?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    12. Tonul și ritmul vorbirii tale sunt moderate și lipsite de stridențe?

    2. deseori

    1 uneori

    0. niciodată

    13. Dai dovadă de răbdare când te angajezi într-o activitate mai dificilă și de mai lungă durată?

    2. deseori

    1 uneori

    0. niciodată

    14. Tresari, ai palpitații sau senzația de gol în stomac când urmărești scene dure în filme?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    15. Pe vreme de furtună rămâi liniștit și calm?

    2. deseori

    1 uneori

    0. niciodată

    16. Când o persoană sau o situație te agaseză începi să bați cu degetele în masă, să îți rozi unghiile, să răsucești mici obiecte, să-ți muști buzele sau faci vreun alt gest similar?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    17. Când urci, chiar la mică înălțime, ai amețeli?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    18. Ți s-a spus vreodată că nu ai răbdare sau că nu poți să stai locului?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    19. Reușești să traversezi cu calm și luciditate o situație de schimbare neașteptată?

    2. deseori

    1 uneori

    0. niciodată

    20. Când lucrezi / înveți ceva, ai nevoie de liniște totală?

    2 deseori

    1 uneori

    0 niciodată

    Interpretarea rezultatelor: faceți totalul punctelor și vedeți în ce categorie vă încadrați:

    Dacă ai strâns mai mult de 30 de puncte, aceasta e un serios semnal de alarmă! Înseamnă că ești irascibil și nervos, gata să explodezi în orice moment! Și probabil o și faci deseori! Această stare de permanentă nervozitate îți creează, desigur, suficiente probleme de sănătate și neajunsuri în relațiile cu ceilalți pentru că, pe de o parte îți consumă resursele energetice și pe de altă parte obosește și tensionează anturajul. E cazul să înveți să te controlezi și să te relaxezi! Evită suprasolicitarea, situațiile conflictuale și alte persoane nervoase! Încearcă să îți proiectezi mintal propria-ți figură furioasă. Aceasta te-ar putea ajuta în încercarea de a obține un plus de calm și autocontrol asupra impulsurilor tale.

    Dacă ai între 19 și 30 de puncte, înseamnă că ai o capacitate moderată de a-ți stăpâni stările de enervare. Echilibrul între calm și nervos e cam fragil! Simți deseori o stare acută de disconfort când ți se arată împotrivire sau când trebuie să depui un efort de mai lungă durată. În astfel de situații devii neliniștit, iritabil, ursuz, în contrast cu amabilitatea, răbdarea și bunăvoința manifestate până atunci. Comparând rezultatele obținute în stările de nervozitate cu performanțele atinse în situațiile când ai acționat cu calm și luciditate poți realiza ce e mai bine pentru tine și poți ajunge la un control mai bun al stărilor de tensiune și enervare.

    Dacă ai totalizat între 6 și 18 puncte, înseamnă că ai mari resurse în păstrarea calmului și stăpânirea impulsurilor. Îți prețuiești liniștea și calmul pentru că ești conștient de importanța lor în rezolvarea tuturor situațiilor, astfel încât nici situațiile neprevăzute, nici persoanele dezagreabile sau activitățile tracasante nu te tulbură prea ușor.

    Dacă ai obținut mai puțin de 6 puncte înseamnă că ești înzestrat cu un calm excepțional! Dacă ai răspuns cu sinceritate, ești demn de invidiat! Ai toate șansele să depășești obstacolele vieții fără palpitații, ești punctul de echilibru și liniște în această lume agitată și chiar un model de comportament pentru nervoșii din anturajul tău.

    AUTOCONTROLUL se exersează și se învață și în orice situație îți va fi de ajutor!

    Talent & creație

    Ca să nu facem revista prea lungă și plictisitoare, am decis ca în partea de sus al site-ului (pe calculator), sau în partea dreaptă (la telefon se apasă pe cele trei linii), veți găsi acolo toate desenele, compunerile și picturile pe care copiii le-au trimis pe adresa noastră de e-mail. Totuși, vom pune câteva ca să nu se supere nimeni . (se regasesc pe butonul cu Talent si creatie)


  • Le mulțumim copiilor din redacția noastră:

    Ceciu Maria - corecturi și completări

    Konrad Marcus - coordonator Cutezătorii Iancului , scriere revistă, idei rubrici

    Grigore Mihai - copertă Cutezătorii Iancului și design

    Bârnea Cristian: Rubrica IT& C, articol Realitatea virtuală

    Moldovanu Delia: Rubrica Școala în pandemie și înainte de ea (chestionar elevi)

    Sava Sara: Rubrica Școala în pandemie și înainte de ea (chestionar elevi)

    Țenovici Maria: Rubrica Școala în pandemie și înainte de ea (chestionar elevi)

    Mihail Ion

    Băicoianu Maria

    Roua Denis -Gabriel: rubrica "Știați că?"

    Rodideal Anda: coordonator Cutezătorii Iancului, Rubrica Dezvoltare personală

    Le mulțumim profesorilor care ne-au răspuns la chestionare:

    Anton Corina: Limba și literatura română

    Sersea Irina-Bucura: Limba engleză

    Dumbravă Cristian: Educație fizică și sport

    Horge Andreea: matematică opțional

    Dobre Livia: Geografie

    Bradu Simona: Limba engleză

    Paraschiv Lorena: Biologie

    Rus Adela: Educație muzicală

    Mînzală Corina: matematică

    Și celor care ne-au trimis lucrări la rubrica Talent & creație:

    Bucur Matei

    Ana Maria Acasandrei

    Andreiaș Mara

    Vaida Isabela

    Militaru Ilinca

    Maican Irina

    Grigore Mihai

    Iliescu Bianca

    Și directorilor școlii noastre:

    Rădulescu Nicoleta: director

    Borcan Adriana: director adjunct

    Urmăriți-ne pe instagram: cutezatoriiscolii_iancului, iar pentru propuneri, reclamații, picturi, desene, etc, pe adresa de e-mail: cutezatorii.iancului@gmail.com

Mai multe articole, aici:

Cutezatorii.iancului@gmail.com 
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți