Cutezatorii Iancului nr 7

10.11.2022

Dragi colegi, elevi ai școlii gimnaziale "IANCULUI" acesta este ultimul număr al revistei școlii "CUTEZĂTORII IANCULUI" din acest an școlar.

Acum, la final de an, vă oferim câteva informații despre proiectele desfășurate și rezultatele remarcabile obținute chiar de unii dintre voi și câteva interviuri cu elevii premiați la diverse concursuri școlare și extra-școlare.

Vă felicităm pentru cele realizate în acest an școlar și vă dorim o vacanță frumoasă, cu relaxare și joacă și tot ce vă mai doriți voi! Să ne revedem cu bine în toamnă!!!

                       Proiect Erasmus+ "Hug with Math"

 Proiecte școlare internaționale:

Școala Gimnazială "Iancului" este implicată în proiectul Erasmus+ "Hug with Math", ce se derulează pe parcursul a 2 ani școlari. La sfârșitul lunii martie a avut loc un schimb de experiență între elevi și profesori din țările participante (Spania, Italia, Belgia, Turcia, Macedonia de Nord și România) care au avut ocazia de a vizita și de a cunoaște o parte din frumoasa noastră țară, România. La proiect au participat fizic elevi câte 2 profesori și 5 elevi din Macedonia și Turcia, iar cei din Italia, Spania și Belgia au participat în format online.

Cu această ocazie am avut oportunitatea de a lua câte un interviu profesorilor străini implicați în proiect. Mai jos sunt răspunsurile dânșilor la întrebările propuse de echipa noastră referitor la experiența lor în România.

1. Când ați ajuns aici luni, care a fost prima dumneavoastră impresie despre școala noastră?

(When you arrived here on Moday, what was your firsst impression about our school?)

              Macedonia: Mi-a plăcut școala voastră și faptul că este poziționată în centrul orașului. Are profesori și elevi primitori.

,, I liked your school and the fact that it's located in the center of town. He has welcoming teachers and students."

             Turcia: Mi-a plăcut școala, în special construcția ei. De asemenea mi s-a părut un loc colorat și plin de viață.

,, I liked the school, especially its construction. It also seemed like a colourful and lively place."

2. După toate aceste zile petrecute în România, ce v-a plăcut cel mai mult?

( Then, after all these days spent here, what did you like the most ?)

             Macedonia: Mi-a plăcut foarte mult să vizitez Castelul Peleș și Casa Parlamentului.

,, I enjoyed visiting Peles Castle and the House of Parliament"

             Turcia: Cel mai mult mi-au plăcut oamenii și ospitalitatea lor.

,, I liked the people and their hospitality the most."

3. Ce credeți despre orașul nostru, București?

(What do you think about our city, Bucharest?)

              Macedonia: București este un oraș frumos, îl iubim! Însă este foarte mult trafic. Ne place totul!

,,Bucharest is a great city, we love it. But there is traffic. We liked everything about it."

              Turcia: Cred că București este un oraș frumos, în care se poate călători ușor și care are magazine drăguțe.

,, I think Bucharest is a beautiful city, where you can easily travel from a place to another and which has beautiful shops."

4. Ați mai vizita România încă o dată? De ce? Ați dori să vizitați un loc anume?

(Would you like to Romania again? Why? There is any particular place you would like to visit? )

              Macedonia:  Mi-ar plăcea foarte mult să mai vizitez România o dată și să explorez mai multe orașe și obiective turistice, în special Brașov și Constanța.

,, I would very much like to visit Romania once again and explore several cities and tourist attractions, especially Brasov and Constanta"

             Turcia: M-am bucurat de această vizită interesantă în România. Cel mai mult mi-a plăcut Palatul Parlamentului care a fost uimitor. Cu siguranță voi reveni în România împreună cu familia mea.

,, I enjoyed this interesting visit to Romania. I liked the Palace of Parliament the most, which was amazing. I will return to Romania with my family."

4. Ați găsit anumite similarități între țara dumneavoastră și România?

( Have you found any similarities between our country? )

                 Macedonia:  Mâncarea din Macedonia este asemănătoare cu mâncarea din România - sarmale, mămăligă...

,, The food in Macedonia is similar to the food in Romania - sarmale, mamaliga''

                Turcia: Am regăsit în România multe feluri de mâncare din Turcia - kebab

,, We found in Romania many dishes from Turkey - kebab''

5. Ce cred elevii dumneavoastră despre acest schimb de experiență ? Care credeți că sunt beneficiile participării în acest proiect, din punctul lor de vedere?

                 Macedonia: Elevii s-au bucurat de această experiență petrecută în România. Și-au îmbunătățit aptitudinile legate de limba engleză.

,,The students enjoyed their trip in Romania. They improved their language skills.''

                Turcia: Elevii au învățat despre beneficiile cunoașterii unei limbi străine - în special limba engleză. Acum ei înțeleg lumea mai bine.

,,They learned the benefits of learning English. Now, they understand people better.''

Proiect E-twinning "COSMIC DISCOVERIES" - clasa a 2-a C

În perioada februarie - mai 2022, clasa a II-a C a participat la o serie de activități în cadrul proiectului eTwinning "Cosmic Discoveries", împreună cu școli partenere din Turcia și Croația. Elevii au învățat prin jocuri și experimente despre: vulcani, continente, straturile Pământului, țări și au interacționat în mediul online cu colegii din școlile din țările partenere.

Proiect E-twinning JOURNEY TO OLD TOYS AND GAMES - clasa a 7-a B

Interviu cu MICAELA CHEEMA - clasa a VII-a B

Câțiva elevi din clasa a VII-a B au fost implicați într-un proiect internațional E-twinning, coordonat de dna. prof. Stan Iulia și desfășurat on-line, pe parcursul a două luni. Am stat de vorbă cu Micaela, una dintre participante:

  • În ce a constat acest proiect eTwinning?

Am lucrat cu mai mulți copii din Turcia, am lucrat pe platforme despre care nu am mai auzit până acum, precum: Canva și Voki. De asemenea, ne-am jucat jocuri din copilărie: "rațele și vânătorii", "scaunele muzicale", am făcut multe poze și am creat un joc pe care ulterior l-am și jucat în echipe.

  • Cum a fost creat jocul?

Au fost patru echipe care au lucrat împreună pentru realizarea acestui joc: echipa ilustrajului, din care a făcut parte Tudor Vișan, echipa fondului muzical, din care a făcut parte Maria Georgescu, echipa creării pionilor, din care a făcut parte Milan Hurduc și echipa cerințelor, din care a făcut parte Ingrid Guzinschi.

Echipa lui Tudor Vișan a trebuit să găsească fotografii potrivite cerințelor create de Ingrid și echipa ei. Echipa lui Milan a trebuit să creeze pionii jocului. Pentru a se decide ce formă va avea pionul, am votat între un T-Rex, o fantomă și pacman, iar T-Rex-ul a câștigat.

  • Tu din ce echipă ai făcut parte?

Eu nu am făcut parte dintr-o astfel de echipă, deoarece persoanele alese pentru echipe au fost cele care au răspuns postărilor unei doamne profesoare din Turcia, care a și inițiat proiectul.

Rezultate deosebite la olimpiade și concursuri școlare naționale și municipale:

Acum, la sfârșitul acestui an școlar, ne mândrim cu participarea elevilor școlii noatre la numeroase concursuri școlare și extrașcolare, între care vă prezentă, următoarele rezultate remarcabile:

LOCUL II pe Municipiul București la CONCURSUL DE NAȚIONAL REVISTE ȘCOLARE ȘI JURNALISM cu

"Revista Cutezătorii IANCULUI"


MENȚIUNE SPECIALĂ la OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA FRANCEZĂ și LOCUL I la Faza pe MUNICIPIUL BUCUREȘTI a OLIMPIADEI DE LIMBA FRANCEZĂ:

GERU MIHAI GABRIEL (7A)  

MENȚIUNE la OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE RELIGIE ORTODOXĂ - Faza pe MUNICIPIUL BUCUREȘTI:

ANGHEL DAVID IOAN (5C)

ARVATU ALIN (5C)

MIHĂILĂ LEON (6B)

MENȚIUNE la OLIMPIADA CULTURĂ ȘI SPIRITUALITATE ROMÂNEASCĂ:

ANGHEL DAVID IOAN (5C)

PETRE MARIA (6B)

Suntem foarte mândri și de rezultatele elevilor din clasele primare:

CLASA a IV-a A

CONCURS COMPER ETAPA NAȚIONALĂ - MATEMATICĂ:

              PREMIUL 1:

IORDACHE MARIA SARA

BERECHET ROBERT ȘTEFAN

CONCURS DE MATEMATICA ABAC:

               PREMIUL 1:

IORDACHE MARIA SARA

BERECHET ROBERT ȘTEFAN


CLASA a IV-a B

               PREMIUL 1:

MAYA TIMOFTI (Limba Română și Matematică) 

DRAGOȘ CRĂCIUNESCU (Limba Română) 


CLASA I B

CONCURS COMPER ETAPA NAȚIONALĂ - LIMBA ROMÂNĂ:

OLTEANU EDUARD ȘTEFAN

CHIRIȚĂ EMILIA ILINCA

CONCURS COMPER ETAPA NAȚIONALĂ - MATEMATICĂ:

SĂVULESCU HORIA IOAN

TUDOR VLAD MIHAI

BRAN ȘTEFAN

BIZON ALEXANDRU

ZAMFIR ELISABETA

GEORGESCU ANASTASIA MARIA

GEORGESCU NATALIA MAYA

CHIRIȚĂ EMILIA ILINCA

OLTEANU EDUARD ȘTEFAN


Concursul MICII SANITARI

PREMIUL 1: VITAN EDI (clasa 3C)

MENȚIUNE: IONICĂ ALYS (clasa 2A)



Concursuri TENIS de CÂMP

STATE IRIMIA EDUARD (clasa a IV-a C)

Se află pe locul 138 FRT (la 12 ani) ocupând:

1. LOCUL 1 la 10 ani - Cupa Academia de tenis Herăstrău - Octombrie 2021

2. Locul 3 la 10 ani - Academia de Tenis Ilie Năstase- Octombrie 2021

3. Locul 3 la 12 ani - FRT Club Sportiv Elite Tenis - Aprilie 2022

Vă felicităm cu drag și vă dorim rezultate și mai bune și în anii viitori!!!



Interviuri cu elevi cu performanțe deosebite:

Interviu cu MIHAI GERU - laureat cu premiul "Mențiune specială" la Olimpiada Națională de Limba Franceză 2022

Colegul meu Mihai a participat la Olimpiada de Limba Franceză și a ajuns la etapa națională, a obținut mențiune specială și este pe locul 13 din țară la limba franceză. I-am luat un scurt interviu, pentru a afla mai multe despre cum poți ajunge la această perfomanță:

  • Cât de mult te-ai pregătit pentru a ajunge la această olimpiadă?

Destul de mult. Lucram în fiecare oră de franceză, iar în ultimele două săptămâni lucram intensiv câte trei ore pe zi.

  • Credeai că vei ajunge atât de departe?

Inițial, nu mi-aș fi putut imagina niciodată că puteam ajunge la etapa națională, mai ales pentru că nu făceam deloc ore suplimentare, axându-mă doar pe cunoștințele din clasă. Pot spune că atenția și modul de predare al doamnei profesoare a fost cheia.

  • Care a fost reacția ta când ai aflat că te-ai calificat la etapa națională?

Normal, ca la orice reușită, m-am bucurat. Vestea a venit foarte brusc, fulgerător și m-am emoționat foarte tare.

  • La anul îți dorești să mai participi la olimpiada de franceză?

Evident, deoarece experiența trăită acolo este una unică.

  • Ce te-a determinat să participi? De unde a venit motivația?

Pot spune că pur și simplu îmi place limba franceză. Mi-am propus să ajung cât de departe pot, nimic mai mult. Îi mulțumesc doamnei profesoare Melania Donciu pentru ajutorul și susținerea pe care mi le-a acordat.

Despre tenisul de masă - interviu cu MILAN HURDUC - elev în clasa a VII-a B

  • Cum ai descoperit pasiunea pentru tenis de masă?

Am descoperit pasiunea pentru tenis de masă într-o tabără, în clasa a IV-a, când am început să mă joc cu un prieten, iar când aveam 6 ani, mama a început să-mi povestească și să mă învețe cum se joacă tenis de masă.

  • Ai participat la vreo competiție?

Da, am participat la o competiție cu colegii de clasă, organizată de domnul diriginte, unde am luat premiul I, fiind foarte fericit și începând să am curaj în acest sport.

  • Care sunt etapele prin care ai trecut pentru a ajunge campion?

M-am antrenat foarte mult, mai ales înainte de competiție, atât fizic, cât și moral.

  • Care sunt jucătorii tăi preferați de tenis de masă?

Sunt vreo trei, dar cel mai mult îmi place de Timo Boll, fiind unul dintre cei mai buni practicanți.

  • Ai avut ocazia să-l cunoști?

N-am avut niciodată ocazia să-l cunosc, dar sper că într-o zi îl voi întâlni și îl voi saluta.

  • Planurile tale de viitor includ o carieră în tenis de masă?

Am multe planuri de viitor, dar nu m-am gândit chiar atât serios la o carieră în tenis de masă. Poate cu foarte mult efort depus și cu mai multe antrenamente, mă voi gândi la o carieră în acest sport.

Despre POLO - interviu cu ANDREI STROIE - clasa a VII-a B

  • Cum ai descoperit pasiunea pentru polo?

Când am dat primul gol într-un meci oficial cu Steaua.

  • La câte competiții ai participat?
  • 2008 / 2009: copii turneu național
  • Cupa Triumf
  • Cupa Dinamo
  • J3 Dinamo B
  • J3 Dinamo A Final 8
  • Ce amintiri ți-au rămas după prima competiție?

Mi-au rămas ca amintiri golul cu Steaua 5 - 2 pierdut, Bolta cu Coroana Brașov din unghi mort 4 - 3 pierdut și rolul de căpitan.

  • Care sunt etapele prin care ai trecut pentru a ajunge campion?

Mai întâi înotul, apoi dexteritatea și îndemânarea cu mingea, munca și practic, trebuie să îți placă ceea ce faci și că poți să o faci bine, dacă nu, ești pur și simplu pierdut.

  • Care sunt jucătorii tăi de polo favoriți?

Jucătorii mei de polo favoriți sunt Cosmin Radu, Georgescu George, antrenorul meu actual, David Bota, care încă joacă.

  • Planurile tale de viitor includ o carieră în polo?

Sincer să fiu, sunt încă indecis referitor la ce voi alege să fac în viitor.

Interviu cu Marcus Konrad (clasa a 8-aC):

Marcus Konrad este inițiatorul revistei "CUTEZĂTORII IANCULUI", încă din clasa a 6-a planificând acest proiect. Acum, la sfârșitul clasei a 8-a, cât mai este încă colegul nostru, am dorit să îi luăm un interviu despre cât de complicat este să lucrezi la revista școlii:

· Ce te-a determinat să fii redactor șef la revista școlii?

Nu m-a determinat nimeni anume să fiu redactor șef, pur și simplu a fost un proiect demarat în anul 2020, în ianuarie. Stăteam de vorbă cu doamna profesor consilier a școlii de la vremea aceea și pur și simplu ne-a venit această idee de a face revista școlii. În ziua aceea am mers la doamna director și am întrebat-o dacă putem și a zis că este de acord să facem revista școlii. Redactor șef am fost pentru că pur și simplu eu am inițiat proiectul, nu m-a determinat nimic. Am vrut ca această revistă să fie ceva ce fac și eu, nu voiam ca lumea să mă considere șef.

· Ai un număr preferat al revistei?

Cred că primul număr este preferatul meu, pentru că are, să zicem, foarte multe lucruri naturale: de la cum scriam la vremea aceea, de la profesorii pe care îi abordasem și fiind ceva nou la vremea aceea, îți dai seama că nu era așa simplu să-i abordezi pe unii profesori de care chiar îți era frică, erau unii profesori cu care nouă ne era teamă să vorbim și până la urmă am reușit să ne învingem aceste idei odată cu revista.

· Ai avut întâmplări care te-au surprins neplăcut de-a lungul anilor în care ai fost redactorul șef al revistei școlii?

Nu neapărat. Au fost niște lucruri care m-au dezamăgit, spre exemplu, momentele în care eu îmi dădeam foarte mult silința, iar unii din redacție stăteau pur și simplu, adică nu mă ajutau. Pot să zic că cele patru numere pe care le-am scos până acum, la acelea a trebuit să mă chinui destul de mult și de abia la al cincilea număr, două persoane din redacție s-au implicat și m-au ajutat să scoatem revista și a fost o muncă mai ușoară. Și, nu știu de ce, poate doar pentru că sunt în clasa a VIII - a, aceasta rămâne o întrebare pe care mi-o pun și acum, și la care sper că la un moment dat voi găsi, desigur, răspunsul.

· Care a fost întâmplarea care te-a impresionat în mod deosebit?

Momentul în care revista a fost cunoscută și apreciată de foarte multe persoane din școală și am fost eu recunoscut în școală pentru că am făcut revista. De asemenea, și redacția revistei a fost recunoscută, am fost lăudați de foarte multe persoane, de mulți profesori, și a fost, desigur, o treabă bună.

· Ce beneficii ți-a adus participarea la realizarea revistei școlii?

Experiență, foarte multă experiență. De la a face un site, de a-mi îmbogăți vocabularul și de a ști cum să corectezi un text. Mi se pare că sunt niște beneficii foarte mari, mai ales în a folosi un site, pentru asta îți trebuie, de obicei, competențe digitale, doar că eu am făcut site-ul pe care funcționează revista într-o lună și la momentul de față este un site care are foarte multe lucruri, foarte multe rubrici și consider că l-am dezvoltat foarte bine. Sunt anumite elemente pe care le are într-un anumit stil deosebit față de celelalte site-uri, după părerea mea, deci este un site care-mi place foarte mult.

· Care a fost rubrica ta preferată?

Rubrica mea preferată la care am contribuit cel mai mult la vremea aceea, dacă tot ne raportăm la primul număr, "The funny newspaper", care a fost un număr superb după părerea mea, a fost rubrica "La pas prin școală", pe care după n-am mai putut să o facem din cauza pandemiei. Această rubrică care mi-a plăcut foarte mult, deoarece abordam tot felul de copii de diferite vârste din școală, și chiar dacă nu i-am pus într-un singur interviu, noi am abordat cel puțin trei elevi și a fost minunat pentru mine, pentru că era prima dată când luam un interviu și mai ales unor copii mai mari decât mine, eu fiind clasa a VI-a și ei fiind clasa a VIII-a, sau a VII-a, deci a fost extraordinar.

· Ți-a fost greu când un membru al redacției s-a retras?

Da și nu. Când s-a retras un membru, nu că s-a retras unul singur, ci mai mulți. "The funny newspaper" a fost un număr pilot și din 15 copii care ne adunasem de la toate clasele a VI-a (A, B, C, de la vremea aceea) au mai rămas 8 persoane în redacție și cu acești opt colegi a trebuit să mă chinui să scot acea revistă, care în prima fază n-a prea avut un succes. Dau vina cumva și pe pandemie, pentru că pandemia mi-a stricat toată ideea și originalitatea revistei, pentru că ea ar fi trebuit, practic, să fie scoasă pe hârtie, nu ar fi trebuit să fie doar online.

· Ești mândru de acest proiect?

Da, sunt mândru, pentru că am reușit să dezvolt o revistă, am reușit să implic niște copii, să aducem, de fapt, niște elevi din școală în redacție, care în momentul de față se pot dezvolta și ei. Simt că este un câștig pentru școală, această revistă, pentru că, în primul rând, este în scop de informare: copiii, cumva, pot să-i cunoască mai bine pe profesori și cred că și profesorii îi pot cunoaște mai bine pe copii prin rubricile pe care revista le are la acest moment și pur și simplu e ceva "wow" și sper ca pe viitor revista să fie și mai dezvoltată decât acum, redactorul șef de la acest moment sper să se ocupe destul de mult, îi urez succes în continuare și sper ca ei să facă un lucru mai bun decât l-am făcut eu.

Îți mulțumim Marcus pentru tot ce ai realizat cu revista școlii, de la idee la organizarea redacției și site-ul revistei Cutezătorii Iancului! Promitem că vom duce mai departe acest proiect frumos și vom povesti tuturor colegilor noștri mai mici cum a apărut revista școlii noastre, de la o idee a unui elev ca și ei, doar că foarte hotărât!

Îți dorim multă baftă la examen, să ajungi la liceul în care îți dorești și să realizezi și acolo proiecte remarcabile! 



 Știați că... în acest an va fi Campionatul Mondial de Fotbal?    

Este cea mai importantă competiție de fotbal din lume? 
•Se ține din patru în patru ani, iar țara care găzduiește turneul este anunțată cu patru ani înainte de FIFA? 
•Cupa se mai numește și "Cupa Mondială FIFA"? 
•Deși echipa națională de fotbal a României nu s-a calificat la această ediție, vom fi reprezentați de 3 arbitrii, care au fost selectați să participe la turneul final: centralul Istvan Kovacs și asistenții Adrian Artene și Vasile Marinescu?


RECORDURI:
•Naționala de fotbal a Braziliei este cea mai premiată:
-a câștigat până acum 5 Campionate Mondiale
-este singura echipă care a participat la toate campionatele mondiale de până acum

-jucătorul brazilian Pelé este considerat cel mai mare jucător de fotbal din toate timpurile, urmat de Ronaldo, care este jucătorul care a marcat în cele mai multe meciuri - 11 partide de la Campionatele Mondiale.

Vă mulțumim și vă dorim tuturor o bine-meritată vacanță frumoasă!

Mulțumiri:

Băicoianu Maria - redactor șef

Tudor Adriana - interviuri elevi

Dandu Alexandru - redactor adjunct; editare site; interviuri elevi

Bucur Matei - coperta

Arvatu Alin - Știați că...

Maria Sofia Constantin - Interviuri ERASMUS "Hug with Math"


Prof. Anda Rodideal - coordonator redacție


Le mulțumim doamnelor învățătoare care ne-au ajutat cu informații

Loredana Subțirică & Marina Crăciunescu & Livia Buda & Roxana Ciocoiu & Raluca Silivan


Și nu în ultimul rând le mulțumim doamnelor directoare pentru susținere și încurajare:

Nicoleta Rădulescu - Director 

Adriana Borcan - Director adjunct

Cutezatorii.iancului@gmail.com 
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți